Noen små sonetter
om fenomenet ord
under påvirkningen
helt i begynnelsen av inntak av sovetabletten Imovane


En alvorlig begynnelse:
jeg skriver små ord,
ord som ikke betyr noe for alle,
men bokstavene som blir
de små ord
er mine.

Jeg skriver store ord,
ord som ikke betyr noe
for meg,
eller de jeg vil dele de små ordene med,
eller gjør de det?

ordene gir jeg deg -
og bevarer jeg selv i hjertet
Lytter i stillhet til ordet

Ikke fullt så alvorlig om ord
onomatopoetikon.
ordet er ikke av sorten
Skal Nå Må Drittsekk Amøbe
men derimot en lyd som denne:


en vakker lyd du tenkte der,
synes jeg


ikke sant?
er en rar setning
som sier at en setning
ikke er sann
men oftest er
de ikkesanne setningene som
Skal Nå Må Drittsekk Amøbe
derimot ikke særlig til onomatopoetikoner

å regne
Et ikke vått ord i denne betydningen
2 pluss to
er et regne-stykke
litt nordafor
vannskille


jeg prAver æ øre megg ståoooo slrive
tuvf
gir opp touchen og ser heller på tastaturet
når jeg skriver
og håper på bedre lykke neste gang

hode
og hale
skal det være i en stil
Norge er det eneste landet som skriver hund
men uttaler det bikkje
sa min herlige venninne Maud Vonlausbråten
så sant så sant

Nei nå har jeg gått tom for ord
herregudrund det er jo bare vås

Tannums store har trehundretusenordord.
Bokmålsordboka har femogsextitusenordord.
Nynorskordboka har nittitusenord
summen av disse ordene er firehundreogfemtifemtusenord
ellers har jeg det bra

Så da er det bare å sette i gang med flere ord
pokker jeg glemte alle fremmedordene


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Harald

Jeg hater måker?